Hoe wij werken
Als bewoner, familie of naaste bent u waarschijnlijk geïnteresseerd in andere informatie over onze werkwijzen en processen, dan wanneer u werkzaam bent voor een zorginstelling. Wij voorzien u graag van de juiste informatie.
Wij hebben onze processen sterk vereenvoudigd zodat zowel bewoners/familie als zorgmedewerkers zo min mogelijk omkijken hebben naar de verzorging van de bewonerswas. Dankzij ons innovatieve systeem hebben wij exact in kaart wat een bewoner heeft ingeleverd, waar het artikel zich in het wasproces bevindt en wanneer het de wasserij weer heeft verlaten.
Werkwijze bewonerswas
Aanmelden
Via de knop ‘Aanmelden’ kunt u zich middels het aanmeldformulier aanmelden voor onze wasservice. U ontvangt een bevestiging van aanmelding en wordt opgenomen in ons registratiesysteem
Welkomstpakket
Na aanmelding ontvangt u een welkomstpakketje met daarin uw gepersonaliseerde waszakken. De groene gepersonaliseerde waszakken zijn voorzien van uw naam en een RFID-chip.
Inzamelen was
Uw was wordt in uw eigen gepersonaliseerde waszak ingezameld. Een medewerker van uw zorginstelling haalt op vaste dagen de waszak van uw kamer en biedt deze op een centrale plaats voor ons aan.
Transport
Wij halen de was op vaste dagen op deze centrale plaats bij uw instelling op en transporteren deze naar onze wasserij.
Registreren & Inscannen
Ieder artikel wordt bij binnenkomst geregistreerd d.m.v. een RFID-chip, hierbij wordt tevens het wasvoorschrift vastgelegd. Daarna wordt uw artikel ingescand en zorgvuldig gesorteerd voor de juiste behandeling.
Reinigen
Uw textiel wordt volgens wasvoorschrift gereinigd in relatief kleine machines, dus eigenlijk net als thuis. Ook delicaat textiel is bij ons in vertrouwde handen.
Strijken & Vouwen
Uw kleding wordt keurig met de hand gestreken en gevouwen. Ieder artikel kent z’n eigen behandelmethode.
Sorteren & Verpakken
Uw schone en frisse textiel wordt handmatig gescand en per bewoner uit gesorteerd en verpakt. Uw bovenkleding gaat hangend retour, uw onderkleding gevouwen.
Controle & Afleveren
Uw schone was wordt gecontroleerd op inhoud en voorzien van pakbon. Wat u heeft ingeleverd, krijgt u ook weer retour. WasMijnWas levert de schone was weer keurig volgens afspraak af bij uw zorginstelling, waarna een medewerker van de zorginstelling ervoor zorgt dat de was weer bij u in de kast terecht komt.
Facturatie
Afhankelijk van de afspraken met uw zorginstelling ontvangt u maandelijks een gespecificeerde nota van het aantal gereinigde artikelen welke wordt geïnd middels een automatische incasso.
Bij een verhuizing zijn er altijd veel zaken te regelen. Wij nemen u graag de zorg uit handen als het gaat om het wassen van kleding en linnengoed. Wij helpen hier graag bij door bewoners, families of naasten volledig te ontzorgen op het gebied van de was en de was net zo te behandelen als familie dat zou doen. Persoonlijk wasgoed is bij ons in vertrouwde handen en wordt zeer zorgvuldig behandeld door ervaren en betrokken medewerkers.
Om gebruik te maken van onze dienstverlening dient een bewoner of cliënt aangemeld te worden. Dit kan eenvoudig en snel via ons digitale aanmeldformulier. Na aanmelding wordt de bewoner opgenomen in ons digitale registratiesysteem en binnen enkele dagen kan er al vuile was worden aangeboden. Kleding hoeft niet te worden voorzien van een naamlabel, dit doen wij in de wasserij wanneer de was voor het eerst bij ons binnenkomt. U kunt dus direct de vuile was bij ons aanbieden.
Gebruik maken van onze wasservice? Na aanmelding ontvangt de bewoner binnen enkele dagen de gepersonaliseerde waszakken en kan er direct gebruik worden gemaakt van onze dienstverlening.
Voor zorginstellingen verzorgen wij het persoonsgebonden wasgoed en reinigen en verhuren wij linnengoed en dienstkleding. Dit doen wij op een wijze die bij de wensen en eisen van de zorginstelling aansluit. Binnen onze concepten zijn wij flexibel en kunnen wij maatwerk leveren. Het ontzorgen van de klant staat daarbij altijd centraal; wij nemen u alle zorgen en taken rondom textielverzorging uit handen.
Uw zorginstelling maakt mogelijk gebruik van een externe wasserij of verzorgd (een deel van) de was in eigen beheer. Of u nu aan het oriënteren bent, een overstap wil maken, of gewoon eens wil horen en zien wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is: u bent van harte welkom voor een kennismaking of rondleiding.
Of u nu reeds klant bent, zich aan het oriënteren bent of gewoon geïnteresseerd bent in een moderne, duurzame wasserij. Wij komen graag met u in contact voor een kennismaking of rondleiding.